Річний звіт про діяльність закладу

ЗВІТ

 завідувача Селищенського  дошкільного навчального закладу

за 2016 – 2017 н. р.

 

 

1.     Загальна характеристика

Селищенський дошкільний навчальний заклад розпочав функціонування у 1990 році. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер'єр. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Для занять дітей створено всі умови, обладнані спеціальні приміщення:

Ø музично-спортивна зала;

Ø методичний кабінет та медичний блок;

Ø прогулянкові ігрові майданчики для кожної вікової групи.

 

2.      Склад вихованців

За проектною потужністю дошкільний заклад розраховано на 88 місць для дітей від 1,5 до 6 (7) років. Групи комплектувались переважно у серпні-вересні відповідно до заяв батьків. У навчальному році укомплектовано 3 вікові групи (молодша, середня і старша). Цього року заклад відвідували 87 дітей.

  раннього віку —2 дитини,

  дошкільного віку —85 дітей,

  випущено до школи —         32 дитини.

За звітний період прийнято — 35 дітей(1 – старша група, 7 -  середня група, 27 – молодша група), Відраховано – 4 дитини.

Контингент батьків соціально благополучний. Навчається

9 дітей з багатодітних родин,

4 дитини учасників АТО,

3       дитини з особливими потребами.

 

3.     Кадрове забезпечення

Навчально-виховний процес у дошкільному закладі забезпечують 19 працівників: 

Ø 8 педагогів,

Ø 3 помічники вихователів,

Ø 1 музичний керівник,

Ø 1 медичний працівник,

Ø 1 практичний психолог,

Серед педагогів:  6 - мають повну вищу освіту, 2 - базову освіту.

 

Склад педагогічних працівників за кваліфікаційним категоріями такий:

Вища категорія – 0

Вихователь І категорії – 4 ос. - 50  %

Вихователь ІІ категорії – 0 ос.

Спеціаліст  – 4 ос. - 50 %

Звання «Вихователь-методист» – 1 ос.

Щороку згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. Таким чином, простежується поступове підвищення кваліфікації педагогічних працівників ДНЗ. Адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного: у поточному році згідно графіка курси підвищення кваліфікації пройшли 2 педагоги: Бондаренко Л. М., Мусійчук Л. О.).

За звітний період прийнято до закладу 1 особа – асистент вихователя. Упродовж звітного періоду намітилась тенденція стабілізації колективу.

Адміністрація закладу створює працівникам усі умови для плідної роботи. Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу ДНЗ відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

4.        Пріоритетні напрями діяльності ДНЗ

Пріоритетні завдання на 2016-2017  навчальний рік:

·        продовжити роботу по забезпеченню фізичного розвитку дітей,  формуванню основ здорового способу життя;

·        продовжити роботу з патріотичного виховання дітей дошкільного віку у співпраці з батьками; 

·        розробити  та впровадити в практику комплекс заходів з безпеки життєдіяльності дітей.

Пріоритетним напрямом роботи залишається турбота про фізичний розвиток дітей, зміцнення та укріплення їх здоров’я.

На постійному контролі в адміністрації ДНЗ знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов та режиму виховання дітей.

Для здійснення оздоровчої роботи у ДНЗ облаштовано  спортивний майданчик.

Активне та систематичне впровадження оздоровлювальних технологій в освітньо - виховний процес дозволило покращити стан здоров’я, моніторинг, якого регулярно здійснює медична сестра.

5. Аналіз стану захворюваності дітей за результатами, поглибленого медичного огляду

На кінець навчального року було проведено досліджень стану здоров’я дошкільників.

Згідно з медичними висновками встановлено та виявлено такі патології:

Ø ортопедичні —9 дітей;  .

Ø хірургічні —  8  дітей;

Ø офтальмологічні – 6 дитини;

Ø захворювання нервової системи – 2 дитини.

 

У структурі захворюваності дітей дошкільного віку ДНЗ перше місце посідають ортопедичні хвороби. Дітей з нормальним фізичним розвитком 82 ос., що становить —71% (в минулому році –  84 %.)

 

Дітей з відхиленням фізичного розвитку: 20 дітей, що становить  -24%.

 

По групах здоров’я розподіл проведено таким чином:

І   група здоров’я — у 82 дітей (95%);

ІІ група здоров’я — у  3  дітей (3 %);

ІІІ група здоров’я —  у  2  дітей (2 %).

 

 

По фізкультурних групах розподіл проведено таким чином:

•  загальна група з фізкультури — 82 дитини ( 95 %);

•  підготовча група з фізкультури — 1 дитина ( 1%);

•  спеціальна група з фізкультури  — 4 дитини ( 5 %).

 

 

 

Проблемою у ДНЗ залишається захворюваність на ГРЗ. Її рівень досить значний.

 

6. Якість реалізації освітніх програм

Для ефективного розв’язання проблем навчання та виховання дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку.

Типовий навчальний план складається з інваріантної частини, сформованої на державному рівні, яка забезпечує компетентність дитини згідно з вимогами Базового компонента дошкільної освіти в Україні (програма «Дитина»).

Моніторинг рівня засвоєння вимог базової програми дітьми всіх вікових груп є головним показником роботи педагогів та колективу загалом. За результатами діагностики дошкільників старшої групи із засвоєння програми «Дитина» зроблено висновки щодо загальної компетентності дошкільників.

Будо проведено тестування 27 дітей, які ідуть до школи за допомогою кваліметричної системи оцінювання

Ø Фізичний розвиток та здоров’я дитини

Високий – 15%

Достатній – 81 %

Середній – 4 %

Низький – 0%.

Ø Соціальний розвиток

Високий – 78%

Достатній – 18 %

Середній – 4 %

Низький – 0%.

Ø Природничо-екологічний розвиток

Високий – 59%

Достатній –33 %

Середній – 4 %

Низький – 4%.

 

 

Ø Предметно-практична діяльність та художньо-естетичний розвиток

Високий – 18 %

Достатній – 52 %

Середній – 26 %

Низький – 4%.

 

 

Ø Ігрова діяльність

Високий – 33%

Достатній – 52 %

Середній – 26 %

Низький – 4%.

 

Ø Сенсорно-пізнавальний розвиток

Високий – 44%

Достатній – 41 %

Середній – 11 %

Низький – 0%.

Ø Мовленєвий розвиток

Високий – 67%

Достатній –21 %

Середній – 11 %

Низький – 0%.

 

Ø Загальний рівень розвитку дитини

Високий – 22 %

Достатній – 63 %

Середній – 15 %

Низький – 0%.

 

Висновок: дані, виведені в діаграмах, свідчать про те, що на кінець року спостерігаються високі результати, більшість дітей мають високий та достатній рівень компетентності.

Головною метою роботи колективу дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху правильно будувати своє життя. Вихователі на чолі із завідувачем організовують вивчення готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання, вважають цю роботу надзвичайно важливою.

У зв’язку з тим, що основною причиною неуспішності дітей є нерегулярне відвідування ними дошкільного закладу, вихователям  рекомендовано продовжувати проводити роз’яснювальні бесіди з батьками щодо підготовки дітей до школи (консультації, лекції, дискусії, «круглі столи», тренінгові заняття тощо).

Важливим показником результативності роботи дошкільного закладу є успішність навчання вихованців у школі. Педагоги періодично відстежують рівень успішності навчання випускників у ЗОШ.

 

7. Управлінська діяльність завідувача

Безпосереднє керівництво Селищенським дошкільним навчальним закладом відповідно до установчих документів здійснюється завідувачем. Крім того, з метою ініціювання участі педагогів, активних батьків у дошкільному закладі прийнято такі форми самоуправління:

Ø педагогічна рада;

Ø загальні збори батьків та членів трудового колективу;

Ø батьківський комітет ДНЗ та батьківські комітети груп;

Ø профспілковий комітет;

Ø рада ДНЗ по контроль над харчуванням;

Ø пожежно-технічна комісія.

Управлінські рішення та дії завідувача ДНЗ поточного року були спрямовані здебільшого на:

Ø забезпечення працездатності колективу виконання річних завдань;

Ø організація заходів з підготовки реалізації проектів у навчально-виховному процесі та господарській діяльності;

Ø обліку дітей на території сільської ради. Розуміючи важливість цієї роботи, завідувач безпосередньо керує нею. За наслідками обліку дітей у закладі спланована та реалізується робота з батьками у консультативному пункті, щодо підвищення їх педагогічних знань, озброєння методами навчання та виховання дітей у сім’ї;

Ø організація та проведення семінару практикуму для вихователів середніх груп дошкільних установ району;

Ø організація роботи над створенням позитивного іміджу дошкільного закладу;

Ø організація роботи зі зверненнями громадян. Упродовж звітного періоду письмових звернень не надходило. На особистому прийомі в завідувача ДНЗ були 27 осіб. Головними питаннями, порушеними під час бесід, є видача довідок та оформлення дитини до ДНЗ;

Ø організація морального та матеріального заохочення працівників, які сумлінно виконують свої обов’язки, працюють творчо, є невід’ємною складовою успішного управління закладом. Упродовж року всі педагоги отримали щорічну грошову винагороду.

Ø організація роботи з батьками та громадськістю з метою залучення їх до управління закладом, пропагування відкритості та прозорості відбувалась через загальні батьківські збори та за сідання батьківського комітету.

На протязі навчального року  за необхідністю проходили засідання рада ДНЗ по контроль над харчуванням та пожежно-технічної комісії.

 

8.Організація роботи із сім'ями вихованців

Взаємодія із сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямів діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом Дошкільний заклад підгримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровленню дітей. Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці:

Ø батьківські збори;

Ø індивідуальні консультації  тощо.

Ø виготовлення виробів разом з дітьми(з природнього матеріалу та ліплення з солоного тіста);

Ø участь у святах до визначних дат;

Ø участь батьків у благоустрої території;

Ø допомога у вирішенні господарських питань, тощо.

 

9.Соціальна активність дошкільного закладу

Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей з дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі в заходах різного рівня.

Упродовж навчального року педагогічний колектив разом із вихованцями та їх батьками брав участь у святкуванні «Дня села», «Дня

Перемоги», благодійному ярмарку в рамках проведення профорієнтаційного квесту у школі.

 

10.Організація харчування у ДНЗ

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно   Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. № 298/227. У ДНЗ працює досвідчений, висококваліфікований кухар.

Виконання норм харчування у I семестрі 2016-2017 навчального року забезпечено на 83 %. Це досить великий показник. Проте діти недоотримують фруктів та соків.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. 3 метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримують встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей.

У закладі харчуються діти пільгових категорій: діти, які знаходяться під опікою та багатодітні сім’ї.

 

11.Система роботи щодо соціального захисту дитини

Селищенський ДНЗ є державним закладом, у якому суворо дотримуються вимоги щодо забезпечення прав дитини, закріплені в основних державних документах:

•        Конституції України;

•        Конвенції ООН про права дитини;        

•        Законом України «Про охорону дитинства;

•         Сімейному кодексі.

Заклад тісно співпрацює з соціальним працівником Селищенської сільської ради. Щорічно на нараді при завідувачі розглядається питання про наявність у ДНЗ дітей різних пільгових категорій та про роботу, проведену з дітьми зазначених категорій. Адміністрацією ДНЗ розроблені наступні заходи:

•        надання методичної і консультативної допомоги сім’ї, залучення батьків до процесу виховання, навчання та реабілітації дитини;

•        формування соціально-педагогічної компетенції сім’ї у розв’язанні її психолого-педагогічних та соціальних проблем;

•        створення банку даних дітей, які підлягають охопленню соціально-педагогічним патронатом.

Відповідно до рішень Селищенської сільської ради діти певних категорій мають пільги на оплату перебування в ДНЗ:

- на 50% для  сімей, які мають трьох і більше дітей до 18 років,

- звільнені від оплати родини, які виховують дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, батьків  дітей-інвалідів та батьків, або осіб, які їх замінюють, якщо один з батьків приймав участь у АТО.

12. Система роботи закладу щодо попередження травматизму

У дошкільному закладі належна увага приділяється організації роботи з персоналом та вихованцями з Цивільного захисту, із забезпечення готовності сил і засобів до дій у надзвичайних ситуаціях. Діяльність колективу спрямована на виховання в учасників навчально-виховного процесу ДНЗ якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навичок безпечної поведінки в різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки. На протязі навчального року були проведені «Місячник цивільного захисту» та «Тиждень безпеки дитини», «Тиждень безпеки дорожнього руху».

За звітний період не було зафіксовано жодного випадку травмування дітей.

Крім того пожежно-технічною комісією були обстежені ігрові майданчики та електрообладнання. Складені відповідні акти, частина недоліків були усунені, частина будуть усунені влітку.

 

13.      Робота зі зміцнення матеріально-технічної бази ДНЗ

 Дошкільний навчальний заклад є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, оскільки на його розв’язання потрібні кошти.

Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно з кошторисом, сформованим сільською радою. Фінансові асигнування на 2017 рік заплановано лише на захищені статті і лише частково на утримання дошкільного закладу.

 У звітному періоді за кошти місцевого бюджету та за спонсорські кошти були виконані основні види робіт:

Ø   зроблений поточний ремонт приміщень,

Ø   придбана пральна машина та принтер,

Ø   викопана свердловина.

 

 

Поступове осучаснення предметно-просторового середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу.